Be Good & Tell It.
Sheltersuit Foundation is in 2014 opgericht door Bas Timmer. Deze ontwerper, gedreven door liefde voor design en mensen, is door TIME Magazine uitgeroepen tot Next Generation Leader 2020. Deze non-profit organisatie ontwerpt en produceert multifunctionele kleding die daklozen (waaronder vluchtelingen) wereldwijd directe bescherming biedt tegen de kou en het harde leven op straat.
Coebergh staat Sheltersuit bij, onder andere door aandacht te vragen voor de daklozenproblematiek en de manier waarop de organisatie hulp biedt aan daklozen in binnen- en buitenland. Wij helpen bij het definiëren van krachtige boodschappen en koppelen pers op het juiste moment aan de indrukwekkende verhalen die de organisatie te vertellen heeft. De bekendheid van Sheltersuit groeit stevig, met positief effect op donaties en waardevolle samenwerkingen tot gevolg zodat de organisatie zich kan focussen op waar zij het beste in is: warmte bieden aan daklozen wereldwijd.
Ook zijn we zijn erg trots dat onze klant een prachtige samenwerking is aangegaan met het modehuis Chloe. Hoofdontwerper bij Chloe Gabriela Hearst en Bas Timmer van Sheltersuit sloegen de handen ineen en creëerden een prachtige en duurzame FW2021-collectie. De opbrengst van de door Bas Timmer ontworpen tassen gaat volledig naar de daklozen waar Sheltersuit zich voor inzet. Op deze manier komen high-end luxe en non-profit samen en wordt een groot publiek bereikt over daklozenproblematiek wereldwijd.




NPO Radio 1: Langs de Lijn en Omstreken
Modeontwerper Bas Timmer maakt shelter suits voor daklozen. Het idee ontstond uit een schuldgevoel. “De vader van twee vrienden overleed op straat aan onderkoeling. Daarvoor had ik het idee al langer, maar ik had er niets mee gedaan.” @LangsdeLijnEO @NPORadio1 pic.twitter.com/pJihsXKkFK
— NPO Radio 1 (@NPORadio1) October 20, 2020
